ENtRANCE: Community Engaged research and learning entering the curricula

Download the ENtRANCE CERL Handbook for free (click on the picture).

Please cite the handbook as follows:
De Marrée, J., Aleknavičienė, A., Azevedo, C., Eppink, H., Mattila, E., Moriau, L., Morel, C., Pfeiffer, L., Salgado Carreira, R., Strazdienė, G., Tassone, V. 2020. How to embed Community Engaged Research and Learning into your institution. Brussels:  Vrije Universiteit Brussel
E-mail
: wetenschapswinkel@vub.be

ENgaged ReseArch coNnecting Community with higher Education, that’s what ENtRANCE stands for and has been working towards. Through supporting students and researchers to collaborate with local communities and civil society organizations (CSOs) in research projects, this Erasmus+ project (2018-2020) aimed to enhance social engagement in Higher Education Institutions.

The ENtRANCE project started with a large-scale needs study with organisations and an impact study of Science Shop research. Based on the results, we designed training models on how to bring Community Engaged Research and Learning (CERL) into practice. All institutions conducted CERL pilot projects with multidisciplinary team of students, staff and CSOs, that were described in case studies. All this was collected in a handbook (see above).

VUB-WTNSCHP coordinated this project, and the partner institutions were Lahti University of Applied Sciences (FIN), Vilnius college of Technologies & Design (LT), Wageningen University (NL) and Maiêutica (ISMAI/IPMAIA) (PT). For more information: www.entrance-project.eu.

Van 2018 tot 2020 coördineerde VUB-WTNSCHP het Erasmus+project ENtRANCE: ENgaged ReseArch coNnecting Community with higher Education. Samen met 4 andere Europese hogeronderwijsinstellingen uit Portugal (Instituto Universitário da Maia), Finland (Lahti University of Applied Sciences), Nederland (Wageningen University) en Litouwen (Vilnius College of Technologies and Design) wil dit project de sociale verantwoordelijkheid van studenten en docenten stimuleren via maatschappijgebaseerd onderzoek i.s.m. non-profitorganisaties.

ENtRANCE zette in op een flexibele, multidisciplinaire benadering voor die studenten en docenten betrekt in onderzoeksprojecten met non-profitorganisaties, bijvoorbeeld via Wetenschapswinkels. Het project ontwikkelde een training voor docenten en in elk land liepen er pilootprojecten die studenten, docenten/onderzoekers en organisaties lieten samenwerken in multidisciplinaire teams om zo onderzoeksvragen te beantwoorden van organisaties. De ervaringen met deze pilootporjecten werden beschreven in case studies. Het project begon met een grootschalige behoefteanalyse bij organisaties en een impactstudie van Wetenschapswinkelonderzoek, wat de basis vormde voor de rest van het project.

Dit alles werd in een handboek gegoten. Klik op onderstaande foto en download het gratis!

Please cite the handbook as follows:
De Marrée, J., Aleknavičienė, A., Azevedo, C., Eppink, H., Mattila, E., Moriau, L., Morel, C., Pfeiffer, L., Salgado Carreira, R., Strazdienė, G., Tassone, V. 2020. How to embed Community Engaged Research and Learning into your institution. Brussels:  Vrije Universiteit Brussel
E-mail
: wetenschapswinkel@vub.be

ENtRANCE is gecofinancierd door het Erasmus+ programma van de Europese Unie. Meer informatie vind je op www.entrance-project.eu.